تبلیغات
مهر مادری - فقر آهن
پیام بهداشتی
فقر آهن

برای پیشگیری ازكم خونی فقرآهن دربارداری علاوه بر توصیه به مصرف منظم وروزانه مكمل آهن از شروع هفته شانزدهم بارداری تا سه ماه پس از زایمان نكات تغذیه ای زیر نیز توصیه می شود.

1-از منابع غذائی حاوی آهن مانند گوشت-مرغ-ماهی- جگر-حبوبات وسبزیهای سبز تیره مثل جعفری دربرنامه غذائی روزانه استفاده نمایید.

2-ازانواع مغزها مثل گردو-بادام پسته وانواع خشكبار مثل برگه ها توت خشك كشمش وخرما كه منابع خوبی از آهن هستندبه عنوان میان وعده استفاده كنید.

3-مصرف منابع غذائی ویتامین Cمثل سبزیهای تازه وسالاد شامل (گوجه فرنگی كلم-گل كلم-فلفل دلمه ای)وهمچنین چاشنی هایی مثل ابلیمو وآب نارنج تازه را كه جذب آهن راافزایش می دهند به همراه غذا استفاده كنید.

4-برای جذب بهتر آهن غذا ،باید ازمصرف چای ،قهوه ودم كرده های گیاهی یك ساعت قبل ازغذا وحداقل 2 ساعت پس از غذا خودداری كنید.

5-برای كاهش اختلالات گوارش وجذب بهتر آهن ،بهترین زمان مصرف قرص آهن پس از غذا ویاشب قبل ازخواب است.




نویسنده : م منتظری | نظرات() | ایجاد مطلب:1389/09/26 در 19:46